User Experience 2017

Tillfredsställ kundernas behov med god användarupplevelse! 


Under denna konferens diskuterar vi User Experience och hur du med olika metoder och verktyg på bästa sätt designar användarupplevelsen av en produkt. Om du kan lyckas skapa attraktiva tjänster för dina användare möjliggör du för högre lönsamhet, nya affärsmöjligheter samt nöjda och trogna kunder för i verksamhet. Förväntningar hos användare och kunder blir allt högre, vilket gör att du måste vara beredd på att bemöta de ökade krav som ställs för användbara och användarvänliga gränssnitt. Under två dagar får du chansen att utbyta erfarenheter och kunskaper med experter och erfarna branschkollegor från många olika verksamheter i landet.

 

Under två spännande dagar får du diskutera aktuella frågor och dela erfarenheter med kunniga och erfarna UX-experter från ett flertal olika företag. Ta chansen att få tips och vägledning för hur du bl.a.:


• Skapar och säkerställer god användarupplevelse
• På bästa sätt använder olika UX-verktyg och metoder
• Möjliggör UX-arbete i agila miljöer

 

Varmt välkommen!

 

MISSA INTE - intervjun med Jesper Bylund här >>

 

  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. Program i PDF
 
Datadriven UX för mig – kanske för dig?
  • 5 A/B-test från flera olika branscher – resultat och lärdomar
  • Att titta i Google Analytics och inte fatta någonting – så fattar du beslut på datan ändå
  • Exit polls – kan du lita på svaren?
Kim Dahlroth, Conversion Optimization Specialist, Conversionista  
 

Passet hålls på engelska! 
57 reasons for not doing UX research
  • Why there’s often too much ’X’ and too little ’U’ in UX!
  • Ensuring UX research happens and has an impact on your work
  • Effective tools and methods for UX research

Richard Whitehand, Senior Usability & UX Specialist, Usability Partners

 

 

 
 
Så tar du produktupplevelsen till nästa nivå
  • Varför är det viktigt att förstå användarnas behov?
  • Hur säkerställer du god användarupplevelse över tid?
  • Hur du identifierar små förbättringar som kan göra stor skillnad för användaren
Per Lindén, Head of Digital Creative, Com Hem  
 

 

 De senaste agila trenderna som möjliggör strategiskt UX-arbete
  • Värdet av teamorganisation baserad på kundvärde
  • Missions för de agila teamen istället för lösningsorienterade beställningar
  • Dual track för kontinuerlig Discover och Delivery i team med T-shaped People och snabb feedback

Mia Kolmodin, agil coach inom User Experience och produktledning, Dandy People

Mia är expert på att skapa lyckade produkter med leveranser som ger effekt genom att sätta användaren i fokus. Hon är ett eftersökt namn inom Agil och Lean UX och coachar och utbildar organisationer i hur man bygger rätt produkt på rätt sätt och hur man formar en organisation och kultur som möjliggör autonoma team med möjlighet till innovation i vardagen.

Mia står för en starkt användarcentrerad arbetskultur och metodik och har hjälpt många kunder såsom Kungliga Operan, Viaplay, Expressen och Sveriges Radio. Hon är också starkt drivande i att förändra upphandling av komplexa IT-projekt inom offentlig sektor. Från detaljstyrt till målstyrt, med användarnyttan i fokus genom Agila kontrakt. Mia är en uppskattad föreläsare där hon har bland annat har varit ansvarig för Hyper Islands utbildning inom User Experience.

 
 

 

 
Förstå dina användare bättre med eyetracking
  • Därför ska du ha en eyetracker i verktygslådan
  • Kvalitativ och kvantitativ användardata – vad passar dig?
  • Hur använder du eyetracking i en agil arbetsmiljö?
Andreas Olsson, UX-designer, Tobii  
 
 
Hur du får dina användare att göra det de vill
  • Hur fungerar dina användare egentligen?
  • Så kan du använda all data i vardagen
  • Vanliga UX-metoder som hjälper dig att göra ditt jobb
Jesper Bylund, Experience Developer, Better Each Day  

 

MISSA INTE - intervjun med Jesper Bylund här >>

 

 

 
Så skapar du god användarupplevelse med kunddriven tjänstedesign
  • Vad krävs för att jobba med kunddriven utveckling och skapa bra digital kundupplevelse?
  • Vikten av iterativa användartester och att mäta digital kundupplevelse och kundnöjdhet 
  • Så lyckas Arbetsförmedlingen med utvecklingen av digitala tjänster

 

Gunilla Dyrhage, Head of Digital Labour Services & Digital Customer Experience, Arbetsförmedlingen

 

Gunilla has a background as Head of Digital Channels at Swedish Social Insurance Agency (Försäkringskassan) and prior to that worked in primarily the telecom industry in management positions within Marketing & Sales, Product Management (Produktledning/ Produktutveckling) as well as Customer Service (Kundservice). Gunilla holds a Master of Science in Industrial Engineering & Management. (civilingenjör inom Industriell Ekonomi).

 
 

 
Gruppdiskussion!
Framtidens UX
  • Vilka trender har påverkat dig mest de senaste åren?
  • Hur ser framtidens UX ut och hur kan du förbereda dig redan nu?
  • Vilka möjligheter och utmaningar kommer du att behöva bemöta?
Giskussionen leds av moderator Andreas Olsson  
 
 
En bra berättelse säger allt – så använder du storytelling som kraftfullt verktyg i designarbetet
Under detta pass får du lära dig mer om hur storytelling och verktyg som personas, scenarios, storyboards och kundresor kan:
  • Vara ett stöd i att utforska idéer och driva innovation
  • Bidra till samsyn och förankring av visioner
  • Väva ihop studier om användning med framåtblickande innovationsarbete
Erik Markensten, Senior Service Designer, Antrop  
 

 
Moderator
Andreas Olsson arbetar idag som UX Lead Designer på Tobii. Han har tidigare arbetat med UX i mediabranschen och drev dessförinnan en egen webbyrå. Under konferensen är det Andreas som guidar oss genom programpunkterna och leder diskussionerna.
   
 

Workshop

Att skapa kreativa designlösningar – vikten av en gemensam vision & förståelse för en tjänst
 

En stark berättelse är ett kraftfullt verktyg för att beröra, påverka och övertyga människor. Ändå används inte storytelling så ofta som en metod under design- och detaljeringsarbetet, och ofta påbörjas processen utan att hela teamet har en gemensam bild av vad som ska byggas eller vad tjänsten är. Under den här workshopen får du diskutera hur storytelling tidigt i processen kan hjälpa olika intressenter att snabbt och med enkla medel skapa en gemensam vision och förståelse för hur en tjänst kommer att fungera, både på en övergripande och mer detaljerad nivå.

 

Du får även lära dig mer om:
• Hur du använder storytelling för att utforska och testa idéer samt ta fram detaljerade lösningar
• Hur verktyg som t.ex. scenarier, storyboards och personas gör det möjligt för designteamet att tillsammans med sina kunder snabbt få en gemensam grund att arbeta på
• Hur metoden effektiviserar arbetsprocessen och skapar kreativa och träffsäkra designlösningar

 

Under ledning av Erik Markensten, Senior Service Designer, Antrop


Erik är en av Antrops grundare och har idag rollen Creative Lead på Antrop. Han arbetar med att coacha sina kollegor i deras designarbete och brinner för att designa tjänster med fokus på affärsnytta och användarupplevelse. Med en magisterexamen i kognitionsvetenskap och en licentiatexamen inom människa-dator-interaktion i bagaget har han arbetat med interaktionsdesign och tjänsteutveckling sedan 1999. År 2009 erhöll han STIMDI:s stora pris för sina insatser inom användbarhetsområdet.

 

 

Spara

Spara

Plats & Pris

Konferens
29-30 november 2017
Workshop
30 november 2017
Lokal
Quality Hotel Globe
Stockholm

Priser (exkl. moms)

T.o.m.


22 sep

T.o.m.


27 okt

Fr.o.m.


28 okt
Konferens

6 650 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Angelica Barile
E-post: angb@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-5275592

Tid & plats

Konferens
29-30 november 2017
Workshop
30 november 2017
Lokal
Quality Hotel Globe
Stockholm

Priser (exkl. moms).

T.o.m.


22 sep

T.o.m.


27 okt

Fr.o.m.


28 okt
Konferens

6 650 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Angelica Barile
E-post: angb@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-5275592