Sociala medier i offentlig verksamhet 2018

Konferensen för dig som arbetar med sociala medier!

 

Ta din organisations sociala medier-strategi till en ny nivå!

 

Nu är den tillbaka – det högst aktuella och uppskattade forumet för dig som arbetar med sociala medier i offentlig verksamhet!



Vi kommer beröra högaktuella teman såsom contentstrategi, rörlig bild, den nya dataskyddsförordningen och mycket annat. Vill du utveckla er sociala närvaro och lyckas bättre med era insatser i sociala medier? Då är detta konferensen för dig! Du får med dig värdefulla tips, trix och konkreta verktyg från ledande experter och framgångsrika praktikfall samtidigt som du får chansen att nätverka med kollegor från hela landet.

 

Varmt välkommen!

 

MISSA INTE: MINGLA OCH NÄTVERKA! 

Missa inte chansen att avsluta första konferensdagen med härligt mingel och nätverkande med branschkollegor från hela landet! Minglet är frivilligt och kostnadsfritt men kräver en anmälan.

  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. Program i PDF

Onsdag 24 januari 2018

 

Planeringsverktyg – så arbetar du smartare & effektivare med sociala medier
  • Planering av inlägg i sociala medier – vilka sociala medierverktyg fungerar bäst?
  • Hur mycket tid bör du lägga ner och vad bör du prioritera?
  • Konkreta tips på hur du kan arbeta smartare, effektivare och uppnå bättre resultat med de resurser du har

Maria Gester, Director of Social Media & PR, Biz Media


Maria har arbetat med både stora och små organisationer och blev 2017 utsedd till en av de hetaste inom sociala medier av Dagens Analys. Hon har bland annat varit Keynote Speaker på Social Media Week i Dubai 2017 samt Social Media Editor på The Next Web Conference i Amsterdam 2017.

 

 

 
 
Nya dataskyddsförordningen & andra viktiga lagar – vad du måste tänka på vid publicering i sociala medier
  • Vad innebär den nya dataskyddsförordningen för dig i din roll?
  • Vilka är de stora skillnaderna från PUL när det gäller publicering i sociala medier?
  • Andra nya lagar och regler som du bör ha stenkoll på
  • Vanliga misstag offentliga verksamheter gör i sociala medier

FRÅGESTUND: Här får du som deltagare möjlighet att ställa dina specifika frågor till Katarina!

 

Katarina Ladenfors, advokat & partner, Advokatfirman MarLaw

Katarina är specialiserad på marknadsrätt och immaterialrätt. Hon arbetar med all juridik som rör kommunikation och utbildar löpande kommunikatörer inom offentlig verksamhet. Hon är även författare till boken Medierätt 2 – Marknadsrätt.

 

 

 
 

Nominerad till Megafonen 2017!

Så lyckas du med din contentstrategi för sociala medier
  • Hur ser vår contentstrategi ut och hur fungerar den i praktiken?
  • Konkreta tips på hur du tar fram en effektiv och lyckad strategi
  • Så målgruppsanpassar du ditt content
  • Hur identifierar du det som är relevant att lyfta fram?
  • Kvalitet och kvantitet – hur ska du tänka för att uppnå era mål?

Linus Mattisson, digital kommunikatör & sociala medier redaktör, Örebro kommun

 

 
 
Skånetrafikens contentstrategi för sociala kanaler – så bidrar den till att uppnå verksamhetsmålen
  • Vilka sociala kanaler är värda att satsa på? Så kan du tänka kring avvägning och prioritering
  • Vilka utmaningar har vi stött på i framtagandet och utförandet av contentstrategin och hur har vi löst dem?
  • Konkreta tips på hur du bevisar nyttan för ledningen

Ulrika Brink, Digital Communications Manager, Skånetrafiken

Projektledare med lång erfarenhet av kommunikation, content och digitala kanaler. Skapar innehåll som engagerar och utvecklar både externa kanaler och interna verktyg för nå resultat. 

 

Rebecka Jansson, Social Media Strategist, Skånetrafiken

Strateg med bakgrund i journalistik och etnologi. Arbetar med allt från planering och utveckling av innehåll och koncept till att utveckla kundtjänst.

 

Skånetrafiken finns i alla de stora sociala kanalerna och är bra på att skapa innehåll som ligger nära kunden. I kollektivtrafiken krävs scenarioplanering av i princip alla inlägg och det krävs flexibilitet i planeringen då trafikinformation alltid står högst på kundens agenda. Skånetrafiken har kundtjänst närvarande på Facebook och Twitter och ligger bra till vad gäller responstider och responsgrad på kundinlägg.  

 

 

 Foto: Johan Ny

 

 
 
Rörlig bild i sociala medier – Skånetrafikens erfarenheter & tips för att lyckas
  • Så arbetar vi med rörlig bild i sociala medier – strategi och genomförande
  • Hur mäter och analyserar vi våra insatser?
  • Tips på hur du med små medel kan nå stora resultat

Ulrika Brink, Digital Communications Manager, Skånetrafiken

Rebecka Jansson, Social Media Strategist, Skånetrafiken

 

 

 
 
Kriskommunikation i sociala medier – Malmö stads strategi & praktiska tillämpning
  • Hur ser vår kriskommunikationsstrategi ut för sociala medier?
  • Vilka är framgångsfaktorerna respektive fallgroparna för effektiv och bra kriskommunikation via sociala medier?
  • Så kan du hantera hat, hot, rasism, myter och desinformation i sociala medier

Linda Nordgren, kommunikatör med fokus på sociala medier & kriskommunikation, Malmö stad

 

Linda är ansvarig för den strategiska planeringen och utvecklingen av Malmö stads kriskommunikations-arbete och går i krishändelser in som funktionsansvarig för kriskommunikations¬funktionen i den centrala krisledningen. Hon har erfarenhet av att leda, driva och planera kommunikationsarbete i hårt pressade situationer.

 

 

 
 
Keynote Speaker!
Framtidsspaning: Digital kommunikation & sociala medier framåt – hänger du med i utvecklingen?
  • Trenderna du måste förstå inom sociala medier – en översikt över närmaste åren
  • Så kommer det att se ut och fungera när kanalerna blir plattformar och sociala medier blir den viktigaste kommunikationsformen
  • Hur gör du för att skapa bästa förutsättningarna för att inte hamna på efterkälken?

Deeped Niclas Strandh, expert sociala medier & digital varumärkesstrateg, JMWGolin

Deeped är sedan tio år en av Sveriges ledande sociala medieexperter med erfarenhet av allt från kommuner till komplexa globala företag. Han är nyfiken på allt digitalt och driver tillsammans med Sarah Larsson Bernhardt podcasten Social by default som bland annat handlar om sociala medier.

 

 

 
 

Torsdag 25 januari 2018

 

Så får du stort genomslag & spridning på dina inlägg
  • Konkreta tips på hur du får dina inlägg att nå genom bruset
  • Vilka sociala kanaler använder vi oss av och varför?
  • Så skapar vi engagemang och delaktighet med våra inlägg
  • Flera skribenter – hur organiserar och kontrollerar vi alla inlägg?

Emma Sillman, sociala medier redaktör, Polisen

 

 

 
 
Rörlig bild i sociala medier – framgångsfaktorer & utmaningar
  • Vilka är framgångsfaktorerna för ett lyckat arbete med rörlig bild i sociala medier?
  • Vilka verktyg behöver du och vilka förutsättningar krävs?
  • Vad fungerar bäst på olika målgrupper?
  • Konkreta råd för hur du lyckas ta fram filmer med genomslagskraft

Christian Bagge, grundare Cloudreel, grundare GSVProductions & Vice President, Project Nima

 

 
 
Verksamhetsnytta – så kan du mäta, analysera & följa upp insatser i sociala medier
  • Konkreta exempel på bra mätverktyg och vilken information du kan få fram
  • Så bör du tänka kring val av parametrar att mäta och analysera
  • Hur och när gör vi uppföljningar?
  • Så använder du informationen för att styra insatser och engagera verksamheten för att nå uppsatta mål

Lisa Mjörning, ansvarig digitala & sociala medier, Tekniska verken

 

 

 
 
Moderator
Deeped Niclas Strandh
 
   
 

Workshop

Filma med din Smartphone

– så kan du med enkla medel skapa filmer för verksamhetens sociala medier

 

Är du redo att börja filma själv med mobilen?

 

Film i sociala medier har gått från ett roligt inslag till ett måste för att nå genom bruset. Att ta fram mer rörligt material behöver dock inte kosta skjortan. Genom att lära dig att producera genomslagskraftiga och professionella filmer själv med mobilen kan du hänga med i utvecklingen på ett mycket kostnadseffektivt sätt.

 

Under denna workshop får du lära dig just detta – att filma professionellt med din Smartphone. Vi varvar teori med övningar och praktisk tillämpning. Missa inte chansen att återvända till arbetet med konkreta tips och verktyg för att komma igång direkt!

 

Vi går igenom:

 

  • Hur du med hjälp av mobilen kan skapa genomslagskraftiga filmer
  • Vad du behöver tänka på gällande syfte, budskap, innehåll, längd, kroppsspråk, ljud och ljussättning
  • Enkla tips på hur du gör filmen proffsigare när du filmar
  • Vad olika lyckade exempel har gemensamt
  • Konkreta exempel på framgångsfaktorer och vanliga fallgropar
  • Hur du redigerar filmen
  • Hur och när du bör publicera i sociala medier för bäst effekt
  • Vad du behöver tänka på för att få bra spridning på dina filmer

 


Workshopen leds av Christian Bagge, grundare av Cloudreel & GSVProductions & Vice President, Project Nima

 

Christian har drivit produktionsbolag sedan början av 2000-talet. De senaste åren har han gått från att producera åt företag till att hjälpa företag att producera själva. Han arbetar idag med att sätta upp filmstrategier åt företag och utbildar
medarbetarna i hur de filmar med sina mobiler. Christian driver idag tre olika bolag, alla med syftet att företag enklare ska kunna göra bättre film.

 

 

Plats & Pris

Konferens
24-25 januari 2018
Workshop
25 januari 2018
Lokal
Piperska Muren, Scheelegatan 14
Stockholm

Priser (exkl. moms)

T.o.m.


10 nov

T.o.m.


15 dec

Fr.o.m.


16 dec
Konferens

6 550 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Mingel

Kostnadsfritt, men anmälan krävs!
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Malin Hammer Northcott
mnor@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 69

Tid & plats

Konferens
24-25 januari 2018
Workshop
25 januari 2018
Lokal
Piperska Muren, Scheelegatan 14
Stockholm

Priser (exkl. moms).

T.o.m.


10 nov

T.o.m.


15 dec

Fr.o.m.


16 dec
Konferens

6 550 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Mingel

Kostnadsfritt, men anmälan krävs!
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Malin Hammer Northcott
mnor@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 69