Framtidens kommunikatör

Häng med i ett medielandskap och omvärld i ständig förändring! 

 

Missa inte höstens nätverkstillfälle för dig som arbetar med kommunikation!

  

I dagens moderna organisation hamnar mycket på kommunikatörens bord och det kan vara svårt att finna balansen mellan interna och externa uppgifter samt operativt och strategiskt arbete. Under konferensen Framtidens kommunikatör får du den kunskapen du behöver för att hänga med i de senaste trenderna, skapa intresseväckande och engagerande kommunikation och skapa värde internt i organisationen.

 

Ta chansen att utvecklas i din roll som kommunikatör, träffa kollegor & experter från hela landet och få med dig konkreta verktyg som förbättrar dig och din organisations kommunikationsarbete!  

 

 

  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. Program i PDF

Tisdag 18 september 2018

 

Samarbete mellan kommunikation & HR - nyckeln till ett effektivt employer branding-arbete

  • Så har vi i region Västmanland arbetat med employer branding ur ett kommunikationsperspektiv
  • Goda exempel på samarbete mellan kommunikation och HR för att stärka organisationen – vilka effekter får det?
  • Praktiska tips på hur du lyckas med ditt employer brandingarbete

Jonas Wallin, kommunikatör, Region Västmanland

 

 

 

Hur kan du arbeta med strategisk improvisation för att förbättra ditt kommunikationsarbete?
  • Vad är strategisk improvisation och varför behövs det i dagens kommunikationsarbete
  • Konsten att kombinera det planerade med det oförutsedda och det strategiska med det kreativa – hur gör du?
  • Konkreta exempel och tips på hur du kan implementera strategisk improvisation i din organisation

Katarina Gentzel Sandberg, kommunikatör & senior partner, Gullers Grupp


 

 

 

Kommunicera med hjärtat – om att vara relevant, äkta & att våga!
  • Så arbetar STF för att inspirera fler människor till att ta del av Sveriges unika miljöer.
  • Hur kommunicerar du äkta, relevant och trovärdigt?
  • Historien bakom succékampanjen The Swedish Number
Jenny Engström, kommunikationsansvarig, STF
 
 

 

 

 

Senaste forskningen inom kommunikation för dig i din yrkesroll – vad säger den?
  • Kommunikatörens roll – vilka trender kan vi se och hur förändras rollen?
  • Hur ser chefer och medarbetare på kommunikatörers roll och vilket stöd behöver de?
  • Vad krävs för att skapa en kommunikativ organisation?

Charlotte Simonsson, forskare vid institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet 

 

 

 

 

Så arbetar MAX med värderingsdriven kommunikation
  • Inspireras av MAX kommunikationsarbete med hållbarhet i fokus
  • Så kan du arbeta med att kommunicera transparent och trovärdigt i alla led, både internt och externt
  • ”Green-familjen” – ta del av arbetet med kampanjen och hur du kan tänka för att kommunicera hållbarhet
Marita Wengelin, PR-chef, MAX Burgers  
 

 

 

 

Så får du spinn på webben - tips & strategier
  • Hur bygger du engagemang i digitala kanaler?
  • Praktiska tips för hur du skapar kommunikation som når ut genom bruset
  • Hur kan du arbeta strategiskt för att skapa kommunikation som engagerar?
Jerry Silfwer, digital strategist, Kaufmann Agency  
 

 

 

 

Så kan du arbeta för att skapa trovärdig och värdefull internkommunikation
  • Kommunikatören som coach & rådgivare – hur kan du arbeta för att hjälpa ledare i deras kommunikation?
  • Hur skapar du medarbetarengagemang med hjälp av internkommunikation?
  • Vad har kommunikationen för roll i lyckade förändringsprocesser?
Cecilia Boija, utvecklingsledare, Uppsala kommun
 

 

 

 

Onsdag 19 september 2018

 

Hur skapar du fungerande strategier för sociala medier?
  • Så har vi arbetat med content – konkreta tips och lyckade exempel
  • På vilket sätt kan du anpassa din strategi för att nå ut till rätt målgrupper?
  • Hur kan du mäta effekten och värdet av din kommunikation i sociala medier?

Linus Mattisson, digital kommunikatör & sociala medier redaktör, Örebro kommun


 
 

 

 

Hur kan du mäta effekten av dina kommunikativa insatser?
  • Erfarenheter från Bonnierförlagens arbete med att mäta kommunikativa insatser
  • Så arbetar Bonnierförlagen med att prioritera aktiviteter utifrån störst effekt per investerad krona och timme
  • Datadriven kommunikation - hur kan man komma igång?

Jenny Bjuhr Berggren, kommunikationsdirektör, Bonnierförlagen

 
 

 

 

 

 

Skellefteås arbete med jämställd & normkritisk kommunikation – utmaningar & framgångar
  • Kampanjen ”Ge plats” – en satsning på jämställd och normkritisk kommunikation – vad har vi lärt oss?
  • Så har vi arbetat med att förändra bilden av Skellefteå med hjälp av kommunikation
  • Samarbete mellan kommun, byråer, fotografer och lokaltidning för att bryta mönster och skapa inkluderande kommunikation
Helena Renström, marknadschef, Skellefteå kommun
 

 

 

 

Framtidens kommunikationsavdelning – hur ser
den ut idag & hur kan den se ut imorgon?
  • Så har vi arbetat för att omorganisera och förbättra interna processer för att möta nya behov
  • Hur får du med chefer och medarbetare på förändringsresan?
  • Lärdomar från Malmö Stads stadsbyggnadsförvaltnings process med att utveckla sitt kommunikationsarbete

Thomas Brunk, strateg – omvärldsrelationer & samverkansprocesser, Malmö Stads Stadsbyggnadsförvaltning

 

 

 

Workshop

Trendanalys & omvärldsbevakning

 

Som kommunikatör är det oerhört viktigt att följa med i vad som händer i omvärlden för att kunna skapa aktuell och engagerande kommunikation. Genom att utveckla och förbättra dina kunskaper inom trendanalys och omvärldsbevakning blir du en vassare kommunikatör med större möjlighet att ligga i framkant och skapa kommunikation som sticker ut. Under denna interaktiva workshop blandar vi teori, gruppdiskussioner och praktiska övningar. Du får med dig konkreta tips och verktyg på hur du kan arbeta effektivt med trendanalys och omvärldsbevakning i ditt vardagliga arbete.

 

Vi går igenom

• På vilket sätt omvärldsbevakning & trendanalys förhåller sig till varandra
• Hur du definierar, upptäcker, följer & analyserar en trend
• Konkreta tips på hur du själv kan trendspana
• Hur du kan arbeta praktiskt med trendanalys för att förbättra din kommunikation
• På vilket sätt du kan dra nytta av omvärldsbevakning & trender i din egen organisation

 

Ta chansen att fördjupa dina kunskaper inom trendanalys och omvärldsbevakning!

 

Workshopen leds av Bobo af Ekenstam, VD, Docere Intelligence AB

 

 

Bobo af Ekenstam är vd för konsultbolaget Docere Intelligence AB som bland annat står bakom trendspaningstjänsten Buzzter. Han är specialist på trendspaning och omvärldsanalys och jobbar mycket med framtidsstudier. Bobo är föreläsare på flera skolor, bland annat Berghs School of Communication, och är dessutom en uppskattad föreläsare om olika samhällstrender och trender inom digitalisering.

Spara

Spara

Plats & Pris

Konferens
18-19 september 2018
Workshop
19 september 2018
Lokal
Piperska muren, Scheelegatan 14
Stockholm

Priser (exkl. moms)

T.o.m.


29 juni

T.o.m.


31 aug

Fr.o.m.


1 sep
Konferens

6 550 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Shiran Ringart Cohen
E-post: src@teknologiskinstitut.se
Telefon: 0765-27 55 57

Tid & plats

Konferens
18-19 september 2018
Workshop
19 september 2018
Lokal
Piperska muren, Scheelegatan 14
Stockholm

Priser (exkl. moms).

T.o.m.


29 juni

T.o.m.


31 aug

Fr.o.m.


1 sep
Konferens

6 550 kr
7 350 kr
8 350 kr
Workshop

2 950 kr
3 350 kr
3 950 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Shiran Ringart Cohen
E-post: src@teknologiskinstitut.se
Telefon: 0765-27 55 57