Chatbotar & digitala medarbetare

Fördjupa dig inom A.I., automatisering och chatbotar!

 

Ta steget mot en effektivare verksamhet med hjälp av digitala medarbetare!

 

 

Hänger din organisation med i det innovativa och digitala klimat som idag är en förutsättning för att utvecklas och lyckas? På den aktuella konferensen Chatbotar & Digitala medarbetare får du fördjupa dig inom A.I., automatisering och chatbotar som har öppnat upp för helt nya möjligheter vid hantering av interna och externa processer och som gör det möjligt att bland annat stärka kundupplevelsen och öka effektiviteten.

 

Under två dagar får du lyssna till framgångsrika praktiker, forskare och experter som utifrån både erfarenhet och case beskriver nyttan och strategierna för en lyckad implementering av digitala medarbetare.

 

Konferensen bjuder även in till interaktiva moment där du praktiskt kan förankra kunskapen till den egna organisationen och påbörja arbetet mot en effektivare verksamhet.

 

Samarbetspartners:

 

 

IBM pwc
  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. Program i PDF

 

Moderator: Patrick Couch, affärsutvecklare, IBM

Patrick arbetar som affärsutvecklare på IBM med inriktning mot artificiell intelligens, kognitiv teknologi och IBM Watson. Patrick skrev sin masteruppsats om människadatainteraktion och de allt mer suddiga gränserna mellan de två. I slutet av 90-talet bestämde han sig för att ta ett sabbatsår från studierna, ett beslut som förde honom till den snabbt växande internet start-up scenen i Stockholm. Sabbatsåret blev längre än väntat och Patrick hamnade tillslut på IBM där han har arbetat sedan 2010.

 

   
 

 

Onsdag 7 november 2018

 

 

Framtidens kundservice – så bygger du en digital medarbetare i världsklass

Från att hantera interna processer på SEB har chatboten Aida nu börjat bredda sitt register för att bli en personifierad AI-medarbetare på bankens kundtjänst. Hör om hur arbetet gått till och hur SEB lyckats bygga en digital medarbetare i världsklass.

 

  • Från idé till genomförande – hur har processen kring Aida sett ut och hur har vi anpassat henne till vår organisation?
  • Chatbotens interna användningsområden – hur kan den fungera som ett stöd i organisationen?
  • Från internt stöd till ansiktet ut mot kunden – så kan du nyttja chatbotar mot kunder och medborgare
Victor Edsund, AI Development Lead, SEB  
 
 
 
Automation & chatbotar från brukarens perspektiv – så påverkas kunder & medborgare
  • Ansiktet ut mot omvärlden – framgångsfaktorer när du skapar en automatiserad dialog med kunden i fokus
  • Upplevelse och användarvänlighet – så påverkas kunder och medborgare vid kontakten med en chatbot
  • Viktigt att tänka på – konkreta tips för dig som vill automatisera dina kundkontakter
Pontus Staunstrup är digital strateg. Han arbetar dels med marknadsföring på cleantechföretaget Climeon och dels som konsult inom digital marknadsföring för både större och mindre företag.

 
 
 
Smartare arbetsprocesser för ökad kvalitet – så har vi arbetat för att skapa en effektiv administration

Serviceförvaltningen är Stockholms stads organisation för gemensam administration och service. Förvaltningen arbetar med implementeringen av en ny digital medarbetare, en mjukvarurobot som ska bidra med ökad kvalitet genom att frigöra tid för personalen att ta sig an mer kvalificerade och
värdeskapande uppgifter. Ta del av projektet och lyssna till hur de planerat och resonerat för att skapa en modern och effektiv verksamhet.

 

  • Vilka överväganden och beslut behövs för att tillvarata effekterna över tid?
  • Kontinuerlig processutveckling – en förutsättning för framgångsrik robotisering
  • Hur kan robotisering bidra till att vi blir en attraktivare arbetsgivare?

Ingeborg Brenton, projektledare RPA-initiativ, Serviceförvaltningen Stockholms stad

Anne-Sofie Ohlsson, strateg, Serviceförvaltningen Stockholms
stad

 

 
 

 

Interaktivt pass!

Bygg din egen chatbot på 10 minuter

Vill du bygga din egen chatbot? Är du nyfiken på hur du på bara 10 minuter kan komma igång med en AI-baserad konversationstjänst? Vill du träffa Harry, den AI-drivna pappkartongen? Vill du utbilda Harry och lära honom om dina specifika intressen? Häng med på en grundläggande, interaktiv och hands-on session där du får påbörja arbetet med din egen chatbot.

 

  • Ta med en dator och häng med steg för steg eller luta dig tillbaka och lyssna, du bestämmer själv hur du vill delta
  • OBS: inga tidigare erfarenheter eller kunskaper krävs
Patrick Couch, AI & Business Development Expert, IBM  
 
 
 
Chatboten i offentlig verksamhet – en universell lösning för bättre medborgardialog i Norges kommuner

Kommuneforlaget verkar för en ökad kvalitet i Norges kommuner och arbetar för att främja utveckling och effektivisering i den kommunala sektorn. De har nu lanserat en chatbot, baserad på artificiell intelligens, som är avsedd att digitalisera och automatisera kommunikationen i kommunerna.

 

  • Så tog vi fram en modern, flexibel och framåtblickande teknologi – utmaningar och framgångsfaktorer under projektet
  • En universell lösning som passar alla – hur implementeras och anpassas chatboten till olika kommuner?
  • Nyttan med en chatbot i det kommunala arbetet – vad innebär det för en kommun att implementera en chatbot?
  • Interna chatbotar – så kan du effektivisera HR och informationsflödet för de anställda i kommunen
Stig Andre Dignæs Rundhaug, robottrener, kommuneforlaget Norge  
 

 
Chatbotar & digitala medarbetare i framtiden – vart är vi på väg & vad kan vi förvänta oss härnäst?
  • I vilka sammanhang vill man prata eller chatta med en maskin?
  • Vilken typ av intelligens behöver sådana maskiner ha?
  • Hur fungerar tekniken och vilka utmaningar finns kvar att lösa?

Under passet får du lyssna till Gabriel Skantze som bedriver forskning kring tal och interaktion mellan människa och teknik på KTH i Stockholm. Gabriel är även en av grundarna till företaget Furhat Robotics vars vision är att bygga robotar med social intelligens. Ta del av framtidsutsikterna med A.I. och vad du kan förvänta dig av chatbotar och digitala medarbetare i framtiden.


 
 

Workshop

Planering & strategier – så förbereder du din organisation för chatbotar & digitala medarbetare

   

 

Det pratas mycket om vad digitala medarbetare kan göra för att effektivisera en verksamhet. Egentligen kanske det borde pratas mer om hur verksamhetens analoga medarbetare ska arbeta när de digitala medarbetarna gör jobbet. Hur gör vi för att få effekt av införandet av ny teknik och är din organisation redo att göra de förändringar som krävs?

 

För att lyckas med implementeringen av automation, chatbotar och digitala medarbetare krävs ett tydligt ställningstagande på såväl chefs- som medarbetarnivå. Ett lyckat införande förutsätter oftast en utveckling av organisationen på olika nivåer där processer optimeras, vägval tydliggörs och beslut
standardiseras.

 

Ta tillfället i akt och fördjupa dina kunskaper inom området och ta reda på hur du kan driva förändringsarbetet i just din organisation. Workshopen ger dig konkreta tips och verktyg gällande processer som går att automatisera, hur du
engagerar dina kollegor och vad implementeringen av en digital medarbetare rent praktiskt kan innebära.

 

Varmt välkommen på detta interaktiva pass som visar på nya möjligheter att hantera interna och externa processer som både stärker kundupplevelsen och bidrar till en effektivare verksamhet.

 

Vi går igenom:

  • Vad är en digital medarbetare?
  • Konkreta exempel på införda processer, resultat och effekter för organisationen
  • Vad ska du tänka på när du väljer processer?
  • Ställningstagande inför implementeringen – vad är din organisations ”varför”?
  • Övriga erfarenheter från införandet av digitala medarbetare

 

Workshopen leds av Cecilia Lejon & Ola Johnsson, rådgivare public sector, PWC

Spara

Spara

Plats & Pris

Konferens
7 november 2018
Workshop
8 november 2018
Lokal
Garnisonen konferens
Karlavägen 100, Stockholm

Priser (exkl. moms)

T.o.m.


7 sep

T.o.m.


12 okt

Fr.o.m.


13 okt
Konferens

4 490 kr
4 990 kr
5 490 kr
Workshop

3 500 kr
3 500 kr
3 500 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Philip Alfredsson
E-post: phal@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 82

 

 

 

Tid & plats

Konferens
7 november 2018
Workshop
8 november 2018
Lokal
Garnisonen konferens
Karlavägen 100, Stockholm

Priser (exkl. moms).

T.o.m.


7 sep

T.o.m.


12 okt

Fr.o.m.


13 okt
Konferens

4 490 kr
4 990 kr
5 490 kr
Workshop

3 500 kr
3 500 kr
3 500 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Philip Alfredsson
E-post: phal@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 82