Chatbotar & Digitala medarbetare

Fördjupa dig inom A.I., automatisering och chatbotar!

 

Ta steget mot en effektivare verksamhet med hjälp av digitala medarbetare!

 

 

Hänger din organisation med i det innovativa och digitala klimat som idag är en förutsättning för att utvecklas och lyckas? På den aktuella konferensen Chatbotar & Digitala medarbetare får du fördjupa dig inom A.I., automatisering och chatbotar som har öppnat upp för helt nya möjligheter vid hantering av interna och externa processer och som gör det möjligt att bland annat stärka kundupplevelsen och öka effektiviteten.

 

Under två dagar får du lyssna till framgångsrika praktiker, forskare och experter som utifrån både erfarenhet och case beskriver nyttan och strategierna för en lyckad implementering av digitala medarbetare.

 

Konferensen bjuder även in till interaktiva moment där du praktiskt kan förankra kunskapen till den egna organisationen och påbörja arbetet mot en effektivare verksamhet.

 

  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. PDF KOMMER
Fullständigt program kommer inom kort!

 

Ur programmet:

 

Framtidens kundservice – så bygger du en digital medarbetare i världsklass

Från att hantera interna processer på SEB har chatboten Aida nu börjat bredda sitt register för att bli en personifierad AI-medarbetare på bankens kundtjänst. Hör om hur arbetet gått till och hur SEB lyckats bygga en digital medarbetare i världsklass.

  • Från idé till genomförande – hur har processen kring Aida sett ut och hur har vi anpassat henne till vår organisation?
  • Chatbotens interna användningsområden – hur kan chatboten fungera som ett internt stöd i organisationen?
  • Från internt stöd till ansiktet ut mot kunden – så kan du nyttja chatbotar mot kunder och medborgare

Victor Edsund, AI development lead, SEB

 

 

 

Automation & chatbotar från brukarens perspektiv – så påverkas kunder & medborgare
  • Ansiktet ut mot omvärlden – framgångsfaktorer då du skapar en automatiserad dialog med kunden i fokus
  • Upplevelse och användarvänlighet – så påverkas kunder och medborgare vid kontakten med en chatbot
  • Viktigt att tänka på – konkreta tips för dig som vill automatisera dina kundkontakter

Pontus Staunstrup är digital strateg. Han arbetar dels med marknadsföring på cleantechföretaget Climeon och dels som konsult inom digital marknadsföring för både större och mindre företag.

 

 

Smartare arbetsprocesser för ökad kvalitet – så har vi arbetat för att skapa en effektiv administration

Serviceförvaltningen är Stockholms stads organisation för gemensam administration och service. Förvaltningen arbetar med implementeringen av en ny digital medarbetare, en mjukvarurobot som ska bidra med ökad kvalitet genom att frigöra tid för personalen att ta sig an mer kvalificerade och värdeskapande uppgifter. Ta del av projektet och lyssna till hur de planerat och resonerat för att skapa en modern och effektiv verksamhet.

  • Vilka överväganden och beslut behövs för att tillvarata effekterna över tid?
  • Kontinuerlig processutveckling – en förutsättning för framgångsrik robotisering
  • Hur kan robotisering bidra till att vi blir en attraktivare arbetsgivare?  

Ingeborg Brenton, projektledare RPA-initiativ, Serviceförvaltningen Stockholms stad

Anne-Sofie Ohlsson, strateg, Serviceförvaltningen Stockholms stad

 

 

 

Interaktivt pass - Bygg din egen chatbot på 10 minuter

Vill du bygga din egen chatbot? Är du nyfiken på hur du på bara 10 minuter kan komma igång med en AI-baserad konversationstjänst? Vill du träffa Harry, den AI-drivna pappkartongen? Vill du utbilda Harry och lära honom om dina specifika intressen? Häng med på en grundläggande, interaktiv och hands-on session där du får påbörja arbetet med din egen chatbot.

 

Ta med en dator och häng med steg för steg eller luta dig tillbaka och lyssna, du bestämmer själv hur du vill delta.  

 

OBS: inga tidigare erfarenheter eller kunskaper krävs.

 

Patrick Couch, AI & business development expert, IBM 

 

 

 

Chatboten i offentlig verksamhet – en universell lösning för bättre medborgardialog i Norges kommuner

Kommuneforlaget verkar för en ökad kvalitet i Norges kommuner och arbetar för att främja utveckling och effektivisering i den kommunala sektorn. De har nu lanserat en chatbot, baserad på artificiell intelligens, som är avsedd att digitalisera och automatisera kommunikationen i kommunerna. 

  • Så tog vi fram en modern, flexibel och framåtblickande teknologi – utmaningar och framgångsfaktorer under projektet
  • En universell lösning som passar alla – hur implementeras och anpassas chatboten till olika kommuner?
  • Nyttan med en chatbot i det kommunala arbetet – vad innebär det för en kommun att implementera en chatbot?
  • Interna chatbotar – så kan du effektivisera HR och informationsflödet för de anställda i kommunen

Stig Andre Dignæs Rundhaug, robottrener, kommuneforlaget Norge

 

 

Chatbotar & digitala medarbetare i framtiden – vart är vi på väg & vad kan vi förvänta oss härnäst?
  • I vilka sammanhang vill man prata eller chatta med en maskin?
  • Vilken typ av intelligens behöver sådana maskiner ha?
  • Hur fungerar tekniken och vilka utmaningar finns kvar att lösa?

Under passet får du lyssna till Gabriel Skantze som bedriver forskning kring tal och interaktion mellan människa och teknik på KTH i Stockholm. Gabriel är även en av grundarna till företaget Furhat Robotics vars vision är att bygga robotar med social intelligens. Ta del av framtidsutsikterna med A.I. och vad du kan förvänta dig av chatbotar och digitala medarbetare i framtiden

 

 

 

 

 


 

 

   
 

Workshop

Information kommer inom kort!

   

 

Spara

Spara

Plats & Pris

Konferens
7 november 2018
Workshop
8 november 2018
Lokal
Lokal meddelas inom kort
Stockholm

Priser (exkl. moms)

Konferens

Meddelas snart
Workshop

Meddelas snart
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Philip Alfredsson
E-post: phal@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 82

 

 

 

Program i PDF-format


Tid & plats

Konferens
7 november 2018
Workshop
8 november 2018
Lokal
Lokal meddelas inom kort
Stockholm

Priser (exkl. moms).

Konferens

Meddelas snart
Workshop

Meddelas snart
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Philip Alfredsson
E-post: phal@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 82