Framtidens attraktiva campinganläggningar

Antalet gästnätter på svenska campingplatser ökar stadigt. Under sommarmånaderna står campingboende för nästan hälften av alla kommersiella övernattningar i Sverige – och den positiva trenden ser bara ut att fortsätta.  Men vilka investeringar krävs av dig som driver campingverksamhet och vart är branschen på väg?

 

Under konferensen Framtidens attraktiva campingplatser går vi igenom hur du på bästa sätt kan utveckla din verksamhet för att möta framtidens krav och utmaningar. Lär dig att navigera genom husbilsanpassning, miljökrav, säkerhet, resurseffektiv drift, upplevelseerbjudande och mycket mer!

 

Välkommen till en konferensen för dig som vill möta framtidens krav för en spännande bransch i förändring!

  1. Program
  2. Workshop
  3. Anmälan
  4. Plats & Pris
  5. PDF KOMMER

 

 

Speciellt inbjuden!

Art & hostmanship – Camping Vliegenbos in Amsterdam
  • The underestimated role of the art of hostmanship - how to create loyalty among your visitors and staff
  • Partnerships and event arrangements for maximized customer experience – where to start?
  • Innovative strategies to distinguish your resort among competitors
  • Trends and the future of Dutch camping – what will be next?

Erik van der Linden, owner, Camping Vliegenbos 

 

 



En modern familjeverksamhet - så har Daftö Resort utvecklat sin verksamhet utan att tappa bort sin identitet
  • Våga invester långsiktigt i din anläggning
  • Vikten av att titta framåt och tänka strategiskt
  • Samarbeten och nätverkande - vad kan du vinna?

Lena Kempe, VD, Daftö Resort

 

 

 

Poolkungen
Sveriges ledande pool- och spabadsföretag berättar om hur du med lätta och kostnadseffektiva alternativ kan utvidga ditt kunderbjudande
  • Vad bör du tänka på vid val av pool eller spaanläggning?
  • Hur får du återbetalning på din investering från dag ett? - tips och råd

 

 

 

 
Speciellt inbjuden
Nöden är uppfinningarnas moder - så löste Kronocamping Saxnäs-Öland ett akut vattenproblem
  • Innovativa lösningar för förbättrat vatten- och miljöarbete på din campingplats
  • Vikten av en tät dialog med kommun och leverantörer - tips och råd
  • Snabb ombyggnation och snabba investeringar - framgångstips och fallgropar
Lasse Sörensson, delägare, Kronocamping Saxnäs-Öland

 

 



 

Missa inte!
Praktiskt hållbarhetsarbete med miljömärkning - så arbetar du mot en grön campinganläggning
  • Därför bör du utveckla hållbarhetsarbetet på din campinganläggning
  • Så kickar du igång ditt miljö- och hållbarhetsarbete - metoder och tillvägagångssätt
  • Klimatsmarta lösningar - praktiska exempel

Henrik Alsen, verksamhetsansvarig, Green Key Sverige

 

 

 

 
Camping trends - ett verktyg för att professionalisera campingnäringen

Benchmarking Alliance berättar om benchmarking för Camping och tittar närmare på daglig benchmarking av beläggning, snittpris och RevPACS (intäkt per tillgänglig campingplats). 

  • Camping - en förgänglig tjänsteprodukt - utmaningar och möjligheter
  • Revenue management - hur optimerar och maximerar du din campings intäkter
  • Benchmarking - utvärdera ditt arbete och din strategi

Henrik Karlsson, Revenue Management & Client Relations Manager, Benchmarking Alliance

Johan Borgstedt, Business Development & Education, Benchmarking Alliance 

 

 

 

 
Camping45:s resa till en hållbar framtid inom turism
  • Vår väg till ett lönsamt och hållbart företag
  • Samarbete, effektiv sophantering och en kemikaliefri badanläggning - framgångstips och fallgropar på vägen
  • En klimatnegativ campinganläggning - hur fortsätter resan?

Frank Feuker, ägare, Camping45

 

 

 

Nordic Camping - hur kommer morgondagens kedjecamping att se ut?
  • Trender och utveckling - vad vill den nya generationen ha ut av sin campingupplevelse?
  • Boendeformer och utveckling - vart är vi på väg? 
  • Nyetablering och expansion - vad bör du tänka på?

Johannes Vock, utveckling- & expansionschaf, Nordic camping

 

 

 



Missa inte!
Gekåsbyn Ullared - från shopping med övernattning till en hel destinationsupplevelse
  • Destinationsupplevelse - så jobbar Gekås utanför varuhuset för att skapa en hel desination
  • Lyhördhet och flexibilitet - så skapar du en anläggning som tilltalar en bred målgrupp
  • Vad kommer härnäst? - storslagna framtidsvisioner, exempel och inspiration

Sara Ståhle, VD, Gekåsbyn Ullared

 

 

 



Så skapar du attraktiva & lättillgänglig erbjudanden för en ökad kundupplevelse (förinspelat pass)
  • Varför kommer dina beökare och hur kan du överträffa deras förväntningar?
  • Hur tar du betalt för upplevelser i naturen?
  • Hur kan du optimera och marknadsföra kunderbjudanden och produkter?

Marcus Eldh, ägare, WildSweden - årets turismförslag i Sverige 2015

 

 



Workshop

Förstå din målgrupp – hur kartlägger du din målgrupp & vad gör du med informationen?

 

Att förstå sin målgrupp är en central del i varje campingdriftares verksamhet. Därför är det viktigt att du som arbetar inom besöksnäringen på ett tydligt sätt kan kartlägga var i besöksnäringen på ett tydligt sätt kan kartlägga var i besöksnäringen på ett tydligt sätt kan kartlägga var i från och varför dina besökare kommer.

 

Workshopen varvar diskussioner och föreläsningar med information om hur du på bästa sätt kartlägger just din målgrupp. Du kommer att få konkreta tips och råd för hur du på ett mer effektivt sätt kan anpassa marknadsföring och erbjudanden mot specifika målgrupper. Vi kommer även att diskutera hur du på bästa sätt lägger grunden för att skapa återkommande besökare - flera gånger om året!

 


Vi går igenom:
• Hur den svenska besöksnäringen ser ut och var ifrån dina besökare kommer

• Hur du kan identifiera din målgrupp och vad gör med informationen?
• Anpassad marknadsföring och erbjudanden baserade på kunskap om målgrupper 
• Campingens roll i den svenska turistnäringen 

 

Du har möjlighet att påverka workshopens innehåll. Skicka dina frågor Johan Rundquist, jru@teknologiskinstitut.se senaste den 15:e november.

Spara

Spara

Plats & Pris

Konferens
28-29 november 2017
Workshop
29 november 2017
Lokal
Lokal meddelas inom kort
Göteborg

Priser (exkl. moms)

T.o.m.


22 sep

T.o.m.


27 okt

Fr.o.m.


28 okt
Konferens

5 450 kr
5 950 kr
6 750 kr
Workshop

2 490 kr
2 890 kr
3 490 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Johan Rundquist
E-post: jru@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 80

Program i PDF-format


Tid & plats

Konferens
28-29 november 2017
Workshop
29 november 2017
Lokal
Lokal meddelas inom kort
Göteborg

Priser (exkl. moms).

T.o.m.


22 sep

T.o.m.


27 okt

Fr.o.m.


28 okt
Konferens

5 450 kr
5 950 kr
6 750 kr
Workshop

2 490 kr
2 890 kr
3 490 kr
Vill du veta mer innan du bokar dig, kontakta oss

Projektledare, Johan Rundquist
E-post: jru@teknologiskinstitut.se
Telefon: 076-527 55 80